Decembrie 2023_Doua grupe de cursanți au finalizat Examenul de Calificare Nivel 3, în cadrul proiectului „Educația – A doua șansă”
Noiembrie 2023_O nouă grupă de cursanți au finalizat studiile ADS învățământ primar în cadrul proiectului „Educația – A doua șansă”
Octombrie 2023_Cursanții de la anul 1 și anul 2 învățământ secundar au încheiat studiile ADS în cadrul proiectului „Educația – A doua șansă”
4 Sept 2023 - Două grupe de cursanți participă la stagii de practică nivel 3 în cadrul proiectului „Educația – A doua șansă”
Decembrie 2023_Doua grupe de cursanți au finalizat Examenul de Calificare Nivel 3, în cadrul proiectului „Educația – A doua șansă”
2 August 2023 - Șase noi grupe de cursanți au încheiat studiile ADS în cadrul proiectului „Educația – A doua șansă”
10 Iulie 2023 - Continuă cursurile ADS „A doua șansă” pentru ciclul primar
Iunie 2023_Programul de formare „Tehnici de utilizare IT în curriculum școlar”- seria 6, grupa 1 s-a încheiat
Mai 2023_Programul de formare „Strategii de instruire diferentiata.Evaluarea si dinamica performantelor scolare ale elevilor”- seria 3, grupa 3 s-a încheiat
10 aprilie 2023 - Se reiau cursurile ADS „A doua șansă” pentru ciclul primar
28 martie 2023 - Finalizarea unui nou Program ADS „A doua șansă” – primar
21 Feb 2023 Încep cursurile ADS „A doua șansă” pentru învățământul secundar inferior, anul IV
16 Ian 2023_Se reiau cursurile ADS „A doua șansă” pentru ciclul gimnazial - an I si II
8 Dec 2022 Cursul „Strategii de instruire diferențiată. Evaluarea și dinamica performantelor școlare ale elevilor”- seria 3, grupa 1, s-a încheiat
29 Nov 2022 Programul de formare „Tehnici de utilizare IT în curriculum școlar” - seria 4 grupă 1 s-a încheiat
24 Oct 2022 Se reiau cursurile ADS „A doua sansă” pentru ciclul primar
27 Sept 2022 Două noi grupe încep cursurile de formare în septembrie 2022
8 AUGUST 2022 Finalizarea unui nou Program ADS „A doua șansă” – Învățământ secundar inferior
12 IULIE 2022 - În proiectului „Educația – A doua șansă” se fac înscrieri la cursurile ADS primar și secundar inferior
10 IUNIE 2022 Continuă înscrierea în grupul țintă al proiectului Educația - A doua șansă
detalii:
Cu peste 30.000 de cadre didactice beneficiare ale formării, din care peste 20.000 în ultimul an, formarea CRED reprezintă, în continuare, pasul decisiv pe care profesorii din învățământul preuniversitar îl pot face către o activitate didactică inovatoare, susținută de competențe digitale.
Deoarece proiectul CRED, prin oamenii săi și prin resursele sale, este una din energiile pozitive din sistemul educațional românesc, o energie care susține acel „mai bine” în educație, ne dorim ca un număr cât mai mare de cadre didactice să ni se alăture în marea Comunitate CRED, contribuind astfel la transformarea și evoluția sistemului de învățământ din țara noastră.
Și, pentru că energia și dăruirea noastră au capacitatea de a fi „contagioase” pentru cei cu care interacționăm, am decis să organizăm, miercuri, 14 aprilie, orele 16:00 – 17:30, un nou eveniment online marca ”Proiectul CRED”, acesta fiind transmis live pe pagina de Facebook ”Proiectul CRED”.
Evenimentul* „Formarea CRED: pasul necesar către activitatea didactică inovatoare susținută de competențe digitale” va fi unul dinamic, interactiv, fiind bazat pe dialog și schimburi relevante de informații și idei. Rezervați-vă, așadar, aproximativ două ore pentru a urmări discuțiile dintre membrii echipei CRED, deopotrivă formatori, cursanți și experți ai proiectului.
Stimați colegi din Comunitatea CRED, ne dorim ca informațiile legate de formarea CRED și de beneficiile acesteia pentru cadrele didactice să ajungă la un număr cât mai mare de colegi din educație și, de aceea, vă rugăm să transmiteți și membrilor corpului profesoral căruia îi aparțineți invitația la evenimentul online de miercuri, 14 aprilie.
Totodată, vă reamintim că au început deja înscrierile pentru Seria a 8-a de formare CRED, cursurile urmând să se desfășoare, exclusiv în format online, în perioada 17 mai – 31 iulie 2021. În cazul în care aveți colegi care își doresc sau au intenția să participe la formarea CRED, vă rugăm să împărtășiți cu ei această informație, invitându-i totodată să acceseze site-ul proiectului,https://www.educred.ro/, pentru toate informațiile necesare înscrierii.
Vă mulțumim, vă trimitem cele mai bune gânduri, alături de urările noastre de sănătate și de succes în tot ceea ce întreprindeți și vă așteptăm cu drag la evenimentul online de mâine!
*Evenimentul online „Formarea CRED: pasul necesar către activitatea didactică inovatoare susținută de competențe digitale” are loc miercuri, 14 aprilie, de la ora 16:00, și poate fi urmărit LIVE pe pagina Facebook „Proiectul CRED” – click petru acces
Bine v-am regăsit, Stimați colegi.
În spiritul transparenței ce ne însoțește acțiunile și al dorinței permanente de optimizare a activităților din cadrul proiectului nostru, ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, Regulamentul Selecției naționale de bune practici din învățământul primar și gimnazial românesc „Creatori de Educație” este supus, și în acest an, consultării publice.
Astfel, vă invităm să consultați varianta actuală a regulamentului selecției și să ne transmiteți – până la data de 8 aprilie 2021, la adresa de e-mail contact@educred.ro – propunerile dumneavoastră de îmbunătățire.
CLICK AICI pentru a accesa regulamentul „Creatori de Educație”
După cum știți, Regulamentul a fost supus consultării publice și în anul 2020, acesta suportând modificări și ca urmare a trecerii actului educațional în online. Noua formă a documentului, după prezentul proces de consultare publică, va fundamenta ediția de anul acesta a selecției.
Reamintim că Selecția națională ”Creatori de Educație” este singura competiție dedicată exclusiv cadrelor didactice care folosesc metode și strategii didactice interactive/inovatoare, care aplică în mod creativ programele școlare la nivel primar/gimnazial, care generează schimbare/progres școlar la nivelul claselor de elevi cu care lucrează și care își adaptează în mod inventiv demersul didactic la nevoile și interesele elevilor.
Nu în ultimul rând, în contextul trecerii actului educațional în online, selecția se adresează dascălilor care, în acest ultim an, au dat dovadă de flexibilitate, au știut să se adapteze, să reinventeze dinamica actului educațional și să transpună interacțiunea din cadrul cursurilor față-în-față în online, prin utilizarea de noi instrumente, metode, mijloace etc.
Totodată, vă rugăm, Stimați colegi din Comunitatea CRED, să îi invitați și pe colegii din corpul profesoral căruia îi aparțineți să acceseze Regulamentul Selecției naționale de bune practici ”Creatori de Educație” și să ne transmită sugestiile lor de îmbunătățire, deoarece, așa cum spuneam într-un mail anterior, există un timp al acțiunilor, al faptelor, dar și un timp al recunoașterii și validării acestora, iar ”Creatori de Educație” este un prilej excelent pentru astfel de recunoașteri și validări.
Așteptăm, așadar, în număr cât mai mare și în forme cât mai relevante, propunerile dumneavoastră de optimizare a Regulamentului și vă trimitem cele mai bune gânduri, alături de urările noastre de sănătate și de succes în tot ceea ce întreprindeți.
Colegii din echipa CRED
Proiectul CRED – despre puterea nemăsurată a lui #împreună și despre aritmetica sinergiei” reflectă toate eforturile făcute, în acest ultim an, de echipa CRED, pentru a sprijini colegii din întregul sistem educațional românesc,el reprezentând, totodată, o recunoaștere și o validare a acestor eforturi.
Dar pentru că toate cele cuprinse în articol sunt, în fapt, despre viitor, să privim cu speranță către acesta și să ne îndreptăm într-acolo, și pe mai departe, toate gândurile pozitive și toate acțiunile făcute cu atâta dăruire, spre binele comunității educaționale românești (nivelurile primar și gimnazial) și, mai ales, spre binele copiilor care reprezintă, cât se poate de real și concret, acest viitor.
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Proiect co-finantat din Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020
Axa prioritară 6: „EDUCATIE SI COMPETENTE”
Prioritatea de investiții – 10.i. Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare
Obiectivul tematic 10: Efectuarea de investiții în domeniul educației, al formării și al formării profesionale în vederea dobândirii de competențe și a învățării pe tot parcursul vieții (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art 3, alin 1, a)
Obiective Specifice:
O.S.6.4. – Creșterea numărului de tineri care au abandonat școala și de adulți care nu și-au finalizat educația obligatorie care se reîntorc în sistemul de educație și formare, inclusiv prin programe de tip a doua șansă și programe de formare profesională;
O.S.6.6. – Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul pre-universitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
Titlul proiectului: „REGIO UP”
Contract nr.: POCU/665/6/23/133862
Beneficiar: LICEUL TEHNOLOGIC BRATIANU, Judetul Valcea
Parteneri: P1 – Casa Corpului Didactic Olt ; P2-Inspectoratul Scolar Judetean Valcea
Liceul Tehnologic Bratianu Dragasani, in calitate de Beneficiar, implementeaza incepand cu data de 18.12.2020 proiectul cu titlul „REGIO UP”, ID: 133862 in baza contractului de finantare Nr. 30524/17.12.2020. Proiectul este co-finantat din Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6: „EDUCATIE SI COMPETENTE” sub responsabilitatea comunitătii”, obiectivul tematic 10: Efectuarea de investiții în domeniul educației, al formării și al formării profesionale în vederea dobândirii de competențe și a învățării pe tot parcursul vieții (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art 3, alin 1, a)
Perioada de implementare: 18.12.2020-17.12.2023
Durata proiectului: 36 luni.
Valoare totala proiect: 9.517.706,47 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR
Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului
Obiective proiect
OG: Reintegrarea tinerilor in sistemul educational si promovarea accesului egal la un învatamânt de calitate, inclusiv la parcursuri de învatare formale, nonformale si informale pentru reintegrarea în educatie si formare precum si imbunatatirea competentelor personalului
din invatamantul pre-universitar din judetul Valcea
Efectul produs de proiect este unul pozitiv si pe termen lung, prin reintegrarea tinerilor in sistemul educational si prin consolidarea,educarea si accesarea potentialului maxim profesional al cadrelor didactice si personalului de sprijin din grupul tinta si crearea unor premise nediscriminatorii, contribuind astfel la realizarea obiectivelor specifice al apelului.
Rezulta astfel un proces consolidat si profesionist de imbunatatire semnificativa a calitatii instruirii personalului didactic, realizat pe nevoi reale pentru domeniile specifice programului “A doua sansa” si de dobandire a competentelor digitale vizate prin proiect. Acesta este unul dintre atuurile esentiale ale proiectului, care, pe langa un nivel relevant de valoare adaugata, contine si o componenta importanta de inovare sociala in domeniul educational. Utilizand atribute specifice resposanbilizarii sociale a participantilor, Solicitantul intiaza un demers calitativ in directia educarii membrilor comunitatilor vizate, respectiv a viitorilor angajati si a dezvoltarii de competente necesare integrarii in viata sociala. Proiectul va determina efecte pozitive solide, pe termen lung, la nivelul membrilor grupului tinta. Datorita activitilor care se vor desfafura in domenii specifice si cu potential competitiv, caracterizate prin aplicabilitate si relevanta pentru programele educationale de tip “A doua sansa”, 600 tineri/adultii isi vor dezvolta competente de baza si transversale de care au nevoie pentru a se integra cu succes in viata comunitatii si pentru a reusi pe piata muncii. Acest lucru nu doar ca le va facilita gasirea unui loc de munca, dar le va spori increderea in capacitatea lor de a face fata provocarilor prezente si viitoare. Dezvoltarea competentelor tinerilor/adultilor se va face de catre personalul didactic, proiectul asigurand formarea unui numar de cel putin 515 cadre didactice din judetul Valcea în vederea promovarii de servicii educationale de calitate orientate pe nevoile grupului tinta.
Obiectivele specifice ale proiectului
OS1 Dezvoltarea profesionala / îmbunatatirea competentelor a 515 persoane din categoria personalului didactic din învatamântul preuniversitar, a personalului de sprijin si didactic auxiliar, în vederea promovarii unor servicii educationale de calitate orientate pe nevoile grupului tinta.
Acest obiectiv se va realiza prin furnizarea programelor de dezvoltare profesionala a cadrelor didactice si personalului de sprijin in domenii care contribuie la prevenirea/reducerea parasirii timpurii a scolii, precum: educatia parentala si implicarea parintilor, dezvoltarea copilului, prevenirea/reducerea absenteismului si abandonului scolar, scoala atractiva (prin utilizarea educatiei digitale si crearea si utilizarea resurselor digitale) scoala incluziva (non-discriminare, multiculturalitate, gandire pozitiva, facilitarea invatarii etc.), metode de predare/invatare activ-participative, interactive si centrate pe copil, implicarea comunitatii in viata scolii si alte domenii care raspund nevoii identificate la nivelul entitatilor sprijinite in proiect. Personalul ce face parte din echipele manageriale vor participa la un schimb de experienta si la programe de instruire/cresterea a capacitatii profesionale in domeniul elaborarii, implementarii, monitorizarii si evaluarii strategiilor/planurilor locale de prevenire/reducere a parasirii timpurii a scolii,
inclusive pentru identificarea copiilor in risc de abandon scolar, dezvoltarea si implementarea planurilor educationale individualizate, atragerea de resurse pentru scoala, leadership si orice alt domeniu care contribuie la intarirea capacitatii echipei manageriale de a gestiona absenteismul si abandonul scolar.
OS2: Oferirea de servicii de consiliere si orientare a celor 600 tineri/adulti cuprinsi in proiect cu scopul readucerii si mentinerii acestora în sistemul de educatie si formare.
Prin furnizarea programelor de consiliere si orientare se va determina cauza abandonului scolar, si se vor stabilii masuri care sa conduca, în functie de caz, la reintegrarea în sistemul de educatie sau la orientarea catre cursuri de formare profesionala
OS3: Reintegrarea in sistemul educational a 600 tineri/adulti prin inscrierea acestora in programul tip “A doua sansa”. Programul de tip “A doua sansa” se adreseaza adolescentilor, tinerilor, adultilor, proveniti din medii sociale diverse si cu varste variate, care nu au urmat sau nu au finalizat invatamantul primar si gimnazial si le ofera acestor categorii de persoane posibilitatea continuarii si finalizarii invatamantului obligatoriu fara a fi nevoite sa-si intrerupa eventualele activitati profesionale sau familiale in care sunt angrenate.
OS4: Informarea potentialilor participanti la proiect dar si a parintilor/turorilor, cu privire la facilitatile si beneficiile participarii la programul „A doua sansa” si la celelalte masuri complementare propuse prin proiect, cu privire la beneficiile reîntoarcerii în sistemul de educatie si formare pentru tinerii si adultii care nu si-au finalizat educatia obligatorie. Informarea potentialilor beneficiari se va realiza la nivelul comunitatilor din care acestia fac parte si se va desfasura sub forma unei campanii de promovare a importantei mentinerii în scoala a elevilor si a reducerii parasirii timpurii a scolii, având în vedere rolul central pe care îl joaca familiile, comunitatile si angajatorii în proiectarea traiectoriei elevilor, pentru ca acestia sa devina
membri activi ai societatii
GRUP TINTA
cat. b) Tineri care au parasit timpuriu scoala, cu vârsta cuprinsa între 12-16 ani, care au depasit cu cel putin 4 ani vârsta corespunzatoare clasei neabsolvite: 52
cat. c) Tineri, care au un loc de munca, cu vârsta cuprinsa între 16-24 ani, care nu au absolvit învatamântul obligatoriu: 226
cat. d)Adulti 25-64 ani, care nu au absolvit învatamântul obligatoriu:322
cat. f)Personal didactic din învatamântul preuniversitar: 505
cat. g) Personal de sprijin si auxiliar din scoli: 10
cat. h) Echipa manageriala la nivelul scolii:5
REZULTATE PREVIZIONATE
R1: Corespunzator OS 1, activit. A1 si activitatilor asociate A2 si A3, indicatorilor de realizare 4S94, precum si indicatorilor de rezultat 4S86, proiectul genereaza rezultatul R1. 515 persoane din categoriile personalului didactic din învatamântul preuniversitar, a personalului de sprijin si didactic auxiliar si echipelor manageriale din scolile incluse in proiect vor beneficia de programe de dezvoltare profesionala / îmbunatatirea competentelor. O atentie deosebita se va acorda masurilor de profesionalizare a consilierilor si de consolidare a capacitatii acestora de a elabora planuri de dezvoltare educationala generale si specifice readucerii si mentinerii în sistemul de educatie si formare a tinerilor si adultilor care nu si-au finalizat educatia obligatorie. Astfel, printre cele 515 persoane care vor participa la cursurile de formare se va avea in vedere includerea tuturor consilierilor scolari care desfasoara activitati in scolile din proiect.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 1, OS 2 si OS3.
R2.1 Corespunzator OS 2, activit. A2 si activitatii asociate A3 , indicatorilor de realizare 4S92, precum si indicatorilor de rezultat 4S82 si 4S83, proiectul genereaza rezultatul R2.1. 600 tineri/adulti vor beneficia de servicii de consiliere si orientare a carierei.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 2 si OS3.
R2.2 Corespunzator OS 2, activit. A2 si activitatii asociate A3 , indicatorilor de realizare 4S92, precum si indicatorilor de rezultat 4S82 si 4S83, proiectul genereaza rezultatul R2.2. 600 planuri personalizate de interventie realizate in urma implementarii activitatii de consiliere si orientare.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 2 si OS3.
R2.3 Corespunzator OS 2, activit. A2 si activitatii asociate A3 , indicatorilor de realizare 4S92, precum si indicatorilor de rezultat 4S82 si 4S83, proiectul genereaza rezultatul R2.3. 1 studiu care centralizeaza cauzele abandonului scolar la nivelul judetului Valcea-zona de sud a judetului, realizat.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 2 si OS3.
R3.1 Corespunzator OS 3, activit. A3 si activitatii asociate A1 si A2 , indicatorilor de realizare 4S92, precum si indicatorilor de rezultat 4S82 si 4S83, proiectul genereaza rezultatul R3. 600 tineri din GTvor participa la programe tip “A doua sansa”.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 2 si OS3.
R3.2 Corespunzator OS 3, activit. A3 si activitatii asociate A1 si A2 , indicatorilor de realizare 4S92, precum si indicatorilor de rezultat 4S82 si 4S83, proiectul genereaza rezultatul R3. 391 tineri din GT vor finaliza la programul tip “A doua sansa”.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 2, OS3 si OS4.
R3.3 Corespunzator OS 3, activit. A3 si activitatii asociate A1 si A2 , indicatorilor de realizare 4S92, precum si indicatorilor de rezultat 4S82 si 4S83, proiectul genereaza rezultatul R3.3: 60 tineri din GT vor primi o calificare la finalizarea programului tip “A
doua sansa”.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 2, OS3 si OS4.
R3.4: Corespunzator OS 3, activit. A3 si activitatii asociate A2 , indicatorilor de realizare 4S92, precum si indicatorilor de rezultat 4S82 si 4S83, proiectul genereaza rezultatul R3.4: 600 tineri din GT vor primi o subventie la promovarea unui nivel de studiu in
cadrul programului tip “A doua sansa”.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 2, OS3 si OS4.
R4 Corespunzator OS 3, activit. A3 si activitatii asociate A1 si A2 , indicatorilor de realizare 4S92, precum si indicatorilor de rezultat 4S82 si 4S83, proiectul genereaza rezultatul R4: 36 actiuni de promovare in comunitatile vizate de proiect.
Va contribui in mod direct la realizarea OS 2, OS3 si OS4.
R5 Corespunzator OS 1, OS 2, OS3 si OS4 , activitatii A5, activitatilor asociate A1, A2, A3 si A4, indicatorilor de realizare imediata 4S94 si 4S92 precum si indicatorilor de rezultat 4S96, 4S82 si 4S83 proiectul genereaza rezultatul, aferent activitatilor transversale , R5. Dezvoltarea si implementarea unui program de tip “A doua sansa”, Acest rezultat este sustinut de urmatorii
indicatori si outputuri:
600 Tineri/ adulti se reîntoarc la sistemul formal de educatie si formare dintre care minim 150 Tineri/ adulti sunt de etnie roma;
400 tineri / adulti au finalizat programe de tip a doua sansa, urmare a sprijinului primit, 60 dintre acestia obtinand o calificare la finalizarea programului de tip a doua sansa;
515 persoane din categoriile personal didactic/personal de sprijin beneficiaza de programe de formare/schimb de bune practici , 475 dintre acestea îmbunatatindu-si nivelul de competente/ certificate;
implementarea mesurilor de informare si publicitate obligatorii;
dezvoltarea de competente digitale ale cadrelor didactice si a abilitatilor de utilizare TIC in activitatea de predare-invatare;
asigurarea rechizitelor pentru cele 600 persoane participante la programul “A doua sansa”;
asigurarea echipamentelor specifice (2 laptopuri, 60 tablete, 2 videoproiectoare cu ecran) necesare dezvoltarii de competente digitale pentru participantii la programul “A doua sansa”
Va contribui in mod direct la realizarea OS 1, OS 2, OS3 si OS4
Detalii si informatii suplimentarese pot obtine de la:
Lider proiect: LICEUL TEHNOLOGIC BRATIANU
str. Mihail Kogalniceanu, nr. 1, Mun. Dragasani, judetul VAlcea, România,
Tel/fax: 0250810260, E-mail: gsb_dragasani@yahoo.com,Web: www.gsbratianu.ro
Partener 1: CASA CORPULUI DIDACTIC OLT
Str. Ionaşcu, nr. 38, Mun. Slatina, judetul Olt, România,
Tel/fax: 0249406103 / 0249406203- , E-mail: oltccd@gmail.com
Partener 2: INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN VALCEA
Bulevardul Nicolae Bălcescu 30, Râmnicu Vâlcea , judetul Valcea, România
Tel/fax: 0350431571 / 0350431576- , E-mail: isjvl@yahoo.com Web: www.isjvl.ro